اندازهگیری بهرهوری شرکت یا بخش به شما این امکان را میدهد که در صورت نیاز تغییرات عملیاتی ایجاد کنید و کارمندان یا تجهیزات مورد نیاز را اضافه کنید. همچنین درک بهرهوری نیروی کار به شما اجازه میدهد کارایی کلی را بسنجید و تصمیم بگیرید که میتوانید در مهلت زمانی کار را انجام دهید یا خیر. راههای مختلفی برای اندازهگیری بهرهوری وجود دارد، بنابراین رسیدن به اینکه کدام یک برای کسبوکار شما بهترین است، میتواند کمی زمانبر بررسی شود. در این مقاله، به طور عمیق به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا اندازهگیری بهرهوری در محل کار مهم است و برخی از استراتژیهایی را که میتوانید فوراً برای اندازهگیری بهرهوری استفاده کنید، به اشتراک میگذاریم.
به احتمال زیاد، مکالمات غیرکاری بسیاری از ما با همکارانمان در محیط کار به آب و هوا، غذاها یا وقایع روز محدود شود. مطالعهای که توسط Research Gate انجام شد نشان داد که درصد بسیار کمی از افراد، همکاران خودشان را به عنوان دوست صمیمی خودشان معرفی میکنند. خیلی از ما نمیخواهیم آخر هفته با همکارمان قهوه بخوریم و بعد از کار هم نمیخواهیم با آنها وقت بگذاریم و احتمالا نمیخواهیم با کسی از اداره به تعطیلات برویم. با این حال، تحقیقات نشان داده است که داشتن حداقل یک دوست صمیمی در محل کار میتواند ما را شادتر، سالمتر، سازندهتر و موثرتر کند. در این مقاله، فهرستی از مهمترین مزایای داشتن دوست صمیمی در محل کار را گردآوری کردهایم.
راههای زیادی وجود دارد که مدیران یا کارمندان میتوانند در پیش بگیرند تا علاقه و شوق نسبت به کار بیشتر شود. یکی از این راهها که شرکتها میتوانند به کار بگیرند، راهاندازی و اجرای برنامههای تشویقی برای کارکنان است. در این مقاله توضیح میدهیم که اساسا برنامه تشویقی کارمندان چیست، 7 مزیت ایجاد آن را فهرست میکنیم و نکاتی را برای استفاده از یک برنامه تشویقی در محل کار ارائه میدهیم.
پیدا کردن فرصتهای شغلی عالی و عبور از فرآیندهای گزینشی در بازار کار رقابتی امروز، واقعا کار دشواری است. اما چه تازه فارغالتحصیل شده باشید و چه در شرایط بنبست شغلی قرار گرفته باشید و بخواهید مسیر جدیدی را در پیش بگیرید، جستوجوی شغل میتواند آسانتر شود. ما برای اینکه به شما کمک کنیم شانس خودتان را افزایش دهید و روی جستوجوی خود متمرکز عمل کنید، موثرترین نکات جستوجوی کار را گردآوری کردیم تا بتوانید موفقتر عمل کنید. پس برای موفقیت نهایی در جستوجوی شغل، توصیههای ذکر شده در این مقاله را دنبال کنید.
درست همانموقع که افسردگی پس از زایمان خود را پشت سر گذاشتهاید و دارید به روتین زندگی قبلتان برمیگردید، فکر بازگشت به محل کار وجود شما را فرا میگیرد. مرخصی زایمان شما رو به پایان است و ایده بیدار شدن در ساعت ۶ صبح، آن هم بعد از یک شب بیخوابی دیگر با نوزادی گریان، غیرممکن به نظر میرسد. اما زنان بسیاری هستند که موفق شدهاند تعادل کار و زندگی را حفظ کنند و به سرکارشان برگردند. پس باید برای شما هم امری تحققپذیر باشد. ما برای اینکه بازگشت شما به محل کار بعد از بچهدار شدن را آسانتر کنیم، ۱۰ استراتژی و راه حل پیشنهاد دادهایم.
در این دنیای استرسزایی که زندگی میکنیم، قطعا هیچکس یک روز صبح که از خواب بیدار شده، بیدلیل تصمیم به داشتن شغل دوم نمیگیرد. در اکثریت قریب به اتفاق موارد، افرادی که در دو یا حتی سه شغل کار میکنند، این کار را از سر ناچاری انجام میدهند. چه به دلیل شرایط مالی یا نیاز شدید به توسعه مهارتهای جدید و تغییر مسیر شغلی باشد. فارغ از دلایل شخصی شما، دو برابر کردن حجم کاری هم از لحاظ روحی و هم جسمی، میتواند چالشبرانگیز باشد. در این مقاله، ما در مورد مدیریت دو شغل به طور همزمان، مزایای آن و برخی از رایجترین مشکلاتی که افراد با آن مواجه هستند، صحبت خواهیم کرد.
چگونگی سنجش موفقیت در محل کار تا حد زیادی به اهداف شغلی شما بستگی دارد. درحالیکه کارفرمایان و مدیران ممکن است از بررسیهای منظم یا نظارتهای دورهای برای تجزیه و تحلیل موفقیت کارکنان استفاده کنند، شما برای اندازهگیری موفقیت خودتان باید معیارها و روشهای متفاوتی داشته باشید. درواقع ابتدا باید بدانید به طور شخصی چه چیزهایی را موفقیت تعریف میکنید. در این مقاله، چندین استراتژی برای سنجش میزان موفقیت خود در محل کار را توضیح خواهیم داد.
در طول مدتی که در یک شرکت هستید، احتمالاً با موقعیتهایی مواجه خواهید شد که برای موفقیت در نقش خود نیاز به یادگیری یا سازگاری دارید. آموزش در محل کار، به شما این توانایی را میدهد تا مهارتهای لازم برای انجام وظایف خود را در حین همکاری با سازمان به دست آورید. بسته به نیازها و اهداف کارفرما، آموزش میتواند به شکلهای مختلفی باشد، از پذیرش سازمانی تا آموزشهای ایمنی. در این مقاله به انواع مختلف آموزش کارکنان میپردازیم.
آیا تا به حال برایتان پیش آمده که پشت میز کارتان بنشینید، سرتان را در بین دستتان بگذارید و به ساعت مجازی روی صفحه نمایش خود خیره شوید که به نظر میرسد از حرکت ایستادهاست؟ کوهی از کارهای انجامنشده انتظار شما را میکشد و شما با به تعویق انداختن کارها، در وضعیت بدی قرار گرفتهاید. در چنین شرایطی مثل روز روشن است که چیزی باید تغییر کند. چه به طور مزمن دچار بیانگیزگی شده باشید یا بهتازگی برای شما اتفاق افتاده باشد، خوشبختانه اقداماتی وجود دارد که میتوانید برای بازیابی حس انگیزه و اشتیاق خود انجام دهید. در این مقاله هفت نکته وجود دارد که میتواند به شما کمک کند انگیزه خودتان را در محل کار پیدا کنید و به بینش گستردهتری در مورد منشا ایجاد انگیزه، دست یابید.
بیحوصلگی و خستگی یک احساس مشترک جهانی است که همه ما هر از گاهی آن را تجربه میکنیم. خستگی در محل کار میتواند به یک احساس واقعا ناخوشایند تبدیل شود چرا که آزادیهای لازم برای استراحت بیشتر و غلبه بر آن را هم در محیط کار در اختیار نداریم. اما حضور در محل کار به معنی این نیست که مجبور هستیم کسالت را تحمل کنیم. بنابراین، اگر میخواهید وقتی در محل کار هستید، دچار کسالت و خستگی نشوید و بتوانید بر آن غلبه کنید، این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله هفت راه برای غلبه بر خستگی در محل کار را گردآوری کردهایم.
اخبار کاران را در شبکه های اجتماعی، زودتر ببنید