مصاحبههای شغلی میتوانند اعصاب خردکن و پراسترس باشند، اما با آمادگی و استراتژیهای مناسب، میتوانید با اطمینان به مصاحبه استخدامی وارد شوید و شانس خود را برای رسیدن به شغل افزایش دهید. در این مقاله کاران، نکات ارزشمندی را در اختیار شما قرار میدهیم که به شما کمک میکنند در مصاحبههای شغلی موفق باشید. از درک سوالات رایج مصاحبه گرفته تا تحقیق در مورد شرکت و تسلط بر سوالات رفتاری، در این مقاله ذکر شده است.
وجود اختلافات در محیط کار، امری اجتنابناپذیر و حتی لازم است. اختلاف در دیدگاه میتواند به رشد یک سازمان و پروژه کمک کند. به طور کلی، اختلاف در سلیقه، اختلاف در دیدگاه، اختلاف در حیطه وظایف کارکنان و اختلاف در مسیر انجام یک پروژه از متداولترین اختلافها میتوانند باشند. مهمترین موضوع، انکار نکردن این تعارضات و کمک به حل آنها است.
اینروزها احتمالا خیلی از ما، به خاطر مشکلات مالی به شغل دوم فکر میکنیم. چون ممکن است یک شغل برای برآمدن از پس هزینهها کافی نباشد. همچنین شاید کار اصلیمان سبک باشد و آنقدر فعال باشیم که مایل باشیم، به یک شغل دوم هم مشغول شویم. بعضی مایل هستند بهتدریج در کنار حرفه اصلیشان، مهارتهای جدیدی فرابگیرند تا شاید به مسیرهای شغلی جدیدی وارد شوند. در این مقاله کاران، ایدههای مختلفی را که برای به دست آوردن شغل دوم یا پارهوقت میتوانید بکار بگیرید را به شما پیشنهاد دادهایم.
سوالات متداولی وجود دارند که پیش از جلسه مصاحبه، میتوانیم خودمان را برای پاسخ به آنها آماده کنیم. اما این همهی داستان نیست. برخی کارفرماها و شرکتها برای بعضی موقعیتهای شغلی، سعی میکنند سوالات عجیب و خلاقانهای از قبل آماده کنند، تا فرد را در موقعیت جدیدی قرار بدهند و واکنش او را بسنجند. در این مقاله کاران، نمونههایی از چند سوال عجیب مصاحبه شغلی را برای شما آوردهایم. البته واقعا این دست سوالات خیلی قابل پیشبینی نیستند. ولی شما با بکار بردن الگوهایی، میتوانید پاسخهای نسبتا مناسب به آنها بدهید.
بسیاری از سازمانها هر گاه به مشکلات مالی و بحرانهای اقتصادی برخورد میکنند، یکی از اولین راه حلهای برونرفت از آن را در تعدیل نیرو میبینند. با یک محاسبه ساده، مشخص میشود که وقتی تعدادی از کارکنان فعلی از سازمان، اخراج شوند، صرفهجویی اقتصادی خوبی رخ میدهد. اما واقعا حل این معادله به همین سادگی است؟ در این مقاله کاران به راهکاریی در جهت جلوگیری از تعدیل نیرو پرداختهایم.
همه ما اندازهای از کمالگرایی را در وجود خودمان داریم. کمالگرایی در اندازه طبیعی میتواند به پیشرفت و ارتقای کاری ما بسیار کمک کند. اما مشکل از آنجایی شروع میشود که کمالگرایی به عنوان یک سد عمل میکند و ما را به بیعملی یا سرخوردگی سوق میدهد. در این مقاله کاران به به آسیبهای کمالگرایی در شغل پرداختهایم.
آیا امروزه افرادی با عنوانهای شغلی میرآب، علاف یا دلاک میشناسید؟ احتمالا هرگز با کسی روبهرو نشدهاید که به هیچکدام از این حرفهها، مشغول باشد. به این دلیل ساده که چنین شغلهایی منسوخ شدهاند. این در حالی است که در گذشته نه چندان دور، بسیار متداول بودهاند. در این مقاله کاران نگاهی داریم به شغلهایی که در آینده از بین میروند و اثری از آنها نخواهد ماند.
اولین روز کاری، روز سخت، پراسترس و خاطرهانگیزی میتواند باشد. در واقع شما به محیطی پا میگذارید که در آن افرادی پیش از شما، حضور داشتهاند و ارتباطاتشان با هم شکل گرفته است. در این محیط ناشناخته شما باید هر چه سریعتر خودتان را پیدا کنید و بتوانید ارتباط موثری با همکاران خودتان بگیرید. در این مقاله کاران نکاتی را برای تجربه اولین روز کاری بیان کرده ایم.
کتاب پرفروش "هفت عادت مردمان موثر" نوشته دکتر استفان کاوی که مشاور رهبری و فنون مدیریت 100 ها شرکت و سازمان بزرگ در دنیاست به عنوان یکی از پرفروشترین کتابها در زمینه توسعه فردی و مدیریتی محسوب میشود. اگر علاقمندید خلاصه مهمترین بخشهای این کتاب را بخوانید، مقاله زیر برای شماست.
اگر به دنبال استخدام در سازمانهای بزرگ دولتی و غیر دولتی هستید آشنایی با نمونه سوالات مصاحبه استخدامی میتواند به شما کمک کند با آگاهی بیشتر و استرس کمتر در جلسه مصاحبه استخدامی حاضر شود.
اخبار کاران را در شبکه های اجتماعی، زودتر ببنید