اخلاق کاری یکی از با ارزشترین ویژگیهایی است که هر فرد میتواند در کار خودش داشته باشد و بسیاری از کارفرمایان آن را در کارکنان خود جستوجو میکنند. آنها کارمندانی با اخلاق کاری عالی را ترجیح میدهند زیرا آنها قابل اعتماد، منضبط و فداکار هستند. نشان دادن اینکه ارزشهای مرتبط با اخلاق کاری خوب را دارید میتواند فرصتهای شغلی بیشتری در اختیار شما قرار دهد. در این مقاله، 7 مهارت برتر اخلاق کاری را توضیح میدهیم و نکاتی را در مورد برجسته کردن آنها در رزومه یا مصاحبه ارائه میکنیم.
کار کردن در شغل رویایی بهترین حالتی است که میتوانیم در زندگیمان داشته باشیم. ولی واقعیت این است که همیشه چنین اتفاقی نمیافتد و گاهی مجبور هستیم در شغلی که حتی خیلی دوستش نداریم مشغول به کار شویم. در شرایطی که در کار ایدهآلمان قرار نداریم ممکن است پیدا کردن معنا و انگیزه برای ادامه دادن کار سختی باشد. محتمل است بارها در مورد تاثیر کاری که انجام میدهیم تردید کنیم. ممکن است رفتارهایی در محیط ببینیم که ما را ناامید یا دلسرد کنند. این معنا و انگیزهای که دنبالش هستیم، چیز عجیب غریبی مانند هوا کردن یک فیل نخواهد بود. بسیاری وقتها کمک کردن به جامعه یا در اختیار گذاشتن یک خدمت برای دیگران میتواند همان معنایی باشید که دنبالش هستیم. در این مقاله، مسائلی که باعث دلسردی و بیمعنایی در بین کارکنان میشود را مرور میکنیم و سعی میکنیم راهکارهایی برای پیدا کردن انگیزه مورد نظر ارائه دهیم.
برخی اوقات ممکن است رئیس شما به هر دلیلی زیادی کنجکاو باشد و از شما جاسوسی کند. در خیلی موارد اصلا ممکن است جاسوسی و نظارت غیرمحسوس او را متوجه نشوید. حدی از نظارت برای مدیران همیشه قابل قبول بوده که روی کار کارمندان خودشان نظارت داشته باشند. این نظارت از کارت ورود و خروج گرفته تا دوربینهای مداربسته را شامل میشود که شکل طبیعی این مساله است. مشکل جایی است که رئیس شما پا را فراتر بگذارد و به جاسوسی و نظارت مخفیانه بیش از حد طبیعی بپردازد. بیشتر هم شامل موارد کنجکاوی در زندگی شخصی شما میشود. ممکن است او بخواهد دلیل بهرهوری پایین شما یا خستگی شما سرکار را تشخیص دهد. شاید بخواهد بداند شما در اوقات خارج از کار را چطور میگذرانید. در این مقاله به این موضوع میپردازیم و سعی میکنیم راهکارهای موثری برای مقابله با این مساله ارائه دهیم.
زمان بیکاری در هر کسب و کار و صنعتی میتواند رخ دهد. این مساله برای مدیران مهم است که زمان بیکاری کارکنان را مدیریت کنند. ولی از آن سو مهم است که خود کارمندان هم سعی کنند از زمانهای بیکاری به نحو سازندهای استفاده کنند. اگر از پیش آگاه باشید که زمان بیکاری شما چه مواقعی است، بهتر هم میتوانید از آن به شکل موثر استفاده کنید. در این مقاله، ما در مورد زمان بیکاری، از جمله انواع مختلف زمان بیکاری بحث میکنیم، به علاوه نکاتی را برای بهرهوری در طول زمان بیکاری به اشتراک میگذاریم.
راستگویی و درستکاری در محیط کار، به اعضای یک مجموعه کمک میکند تا روابط قوی با مدیران، با یکدیگر و همچنین با مشتریان داشته باشند. این ویژگیها میتواند به بهبود بهرهوری کلی و دستیابی به موفقیت بیشتر به عنوان یک تیم کمک کند. با درک چگونه صادق و شفاف بودن در کار خود، به یک کارمند قابل اعتمادتر و پاسخگوتر تبدیل خواهید شد. در این مقاله به تعریف درستکاری و صداقت میپردازیم، مزایای که این ویژگیها به همراه دارد را ذکر می کنیم و توضیح میدهیم که چگونه هر دو ارزش را در موقعیت شغلی خود بکار بگیرید.
جذب و استخدام کاندیداهای مناسب همیشه میتواند یک فرآیند دشوار باشد. در این میان، جذب کاندیداهایی با علاقه منفعلانه میتواند بسیار چالشبرانگیزتر باشد. علاقه منفعلانه به این معنی است که برای موقعیت شغلی مورد نظر ما مفید هستند اما فعالانه در جستوجوی کار نیستند. استخدام کاندیداها با علاقه منفعل میتواند بسیار لذتبخش باشد زیرا آنها اغلب صلاحیتها و تجربه مورد نظر شما را دارند. در این مقاله، به مزایا و چالشهای استخدام کاندیداهایی با علاقهای منفعلانه به و نحوه ایجاد موقعیت برای آنها را توضیح میدهیم.
اگر شما خیلی خوب میتوانید با مردم ارتباط قرار کنید و از طرف دیگر به حوزه تاریخ، جغرافیا و گردشگری علاقمند هستید، باید بگوییم شغل مورد نظرتان را پیدا کردهاید. شما میتوانید یک راهنمای گردشگری باشید. راهنمای گردشگری یا تورلیدر فردی است که همراه مسافران و گردشگران حضور دارد و به آنها اطلاعات مفید تاریخی و فرهنگی میدهد. شک نکنید که در این شغل، قصههای زیادی برای تعریف کردن خواهید داشت. در این مقاله با این شغل جذاب و پرماجرا بیشتر آشنا خواهیم شد.
درک اینکه چه ترجیحاتی در محیط کار دارید، گام مهمی در هر جستوجوی شغلی خواهد بود. در حالی که برخی از شاغلان میل به ارتباط روزانه با مشتریان دارند، برخی دیگر دوست دارند در محیطی کار کنند که نیاز به ارتباط زیاد با افراد نداشته باشد. چه فردی درونگرا باشید که دوست دارد به تنهایی کار کند یا فردی هستید که برای کار خودش نیاز به تمرکز و انزوای بیشتر دارد، حرفههای زیادی وجود دارند، که نیاز به تعامل مستقیم با افراد ندارند. در این مقاله، با 10 شغل مناسب که نیازی به خدمات مستقیم دادن به مشتری ندارند، بیشتر آشنا میشویم.
مزایای شغلی کارکنان یکی از مهمترین عواملی است که در انتخاب شغل جدید باید در نظر گرفته شود. نوع بیمه، مرخصی با حقوق و مزایای بازنشستگی که در طول فرآیند استخدام به شما ارائه میشود، میتواند تا حد زیادی بر میزان رضایت شما از موقعیت جدید خود تأثیر بگذارد. برای اینکه آگاهانهترین تصمیم ممکن را بگیرید، اهمیت دارد که از کارفرمای بالقوه خود سؤالات کاملی بپرسید تا بفهمید چه مزایای شغلی در نظر گرفته شده است. در این مقاله، ما 10 سوال مهم درباره مزایای شغلی را که باید در طول فرآیند استخدام بپرسید، ارائه کردهایم.
در شرایط سخت اقتصادی، برای کسب و کارها و سازمانها بیش از هر زمان دیگر مهم است که با راهکارهای مختلفی بتوانند هزینههای خود را کاهش دهند. از طریق کاهش هزینهها میتوان به ثبات درآمدی بهتری رسید و بدون تعطیل کردن کار، وضعیت موجود را مدیریت کرد. در راستای کاهش هزینهها، ایدههای مختلفی میتواند به کمک کسب و کار یا سازمان شما بیاید. از استخدام کردن فریلنسرها گرفته تا ایجاد شرایط دورکاری یا تغییر دادن نوع بازاریابی که انجام میدهید. در این مقاله، ایدههای مهمی را جمعآوری کردهایم که بهخوبی بتوانید هزینههای خودتان را کاهش دهید.
اخبار کاران را در شبکه های اجتماعی، زودتر ببنید